2011. február 9., szerda

Rakott zöldbab

Szeretem a rakott, gyorsan és egyszerűen elkészíthető ebédeket, vacsorákat. A családtagok néhanapján válogatósak, de az ilyen egybensült ételekben mindenki megtalálja azt az alkotórészt,  amit szeret.
A kép még sütés és a tetejére kerülő tejföl+sajt nélkül készült.


Hozzávalók:

25 dkg. rizs
50 dkg. zöldbab
5 tojás
1 szál póréhagyma
20 dkg. húsos szalonna
2 pár virsli
tejföl és sajt


A rizst és a zöldbabot előfőzöm, vagy ha a zöldbab üveges és nem fagyasztott, akkor akár előfőzés nélkül is mehet a tálba, de akkor a lével együtt. A tojásokat is megfőzöm, felszeletelem.
Keresek egy tűzálló tálat, melyet kivajazok és elkezdem a rétegezést. Elsőként a rizs kerül bele, melyet sózok, borsozok. Jöhet a zöldbab, melyet jelen esetben grillzöldség-fűszerkeverékkel ízesítettem. Erre jött a felszelt tojás, melyet először a felkarikázott póréhagymával szórtam meg és következtek a húsfélék. 
Végül sós-borsos tejföllel bőven beborítottam, sajttal megszórtam és jól megsütöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...