2011. november 30., szerda

Oroszkrém torta jóval egyszerűbben

Nagymamám 82. születés napját ünnepeltük, és mivel nekem számít, hogy mit eszek, mióta diétázok, neki láttam a torta megsütésének. Viszont időm nem volt valami sok, így kissé egyszerűsítettem a múltkorában leírt recepten.

Hozzávalók:
piskóta 6 tojásból torta formában megsütve,
mostanában sütéshez elsősorban zablisztet használok, vagy épp megdarált zabpelyhet, és mellék valami teljes kiőrlésű lisztet, barna cukrot, vagy édesítőszert. A fő szabály, ahány tojás, annyi evőkanál cukor, és liszt legyen.

Díszítéshez és a krémhez:
5dl hulala vagy oké habvarázs
1 tasak főzős vaníliás pudingpor
4dl tej
3-4 kanál barna cukor, édesítőszer, xilit, vagy nyírfacukor
1 tasak vaníliás cukor
ízlés szerint rumaroma (lehet rumba áztatott mazsolát is tenni, de az én párom nem kedveli a mazsolát, így csak rum aromát tettem a krémbe)
1 evőkanál rétesliszt
1 tasak zselatin fix
néhány dekor gyöngy vagy szívecske
kevés szeletelt mandula

A krémhez a pudingport elkeverem csomómentesen a 4dl tejjel és megfőzöm. Teszek bele egy ek. rétes lisztet, cukrot, és rumaromát (vagy rumos mazsolát). A tejszínt a zselatin fix-el kemény habbá verem. A felvert tejszínhab 1/3-át a kihűlt pudinghoz keverem. Az így elkészült krémet a ketté vágott piskóta közé kenem, és már csak a díszítés van hátra. A tejszínhab egy részével megkenem a torta oldalát, majd a maradékot a tetejére halmozom, kicsi púpot képezve, kanállal óvatosan megütögetve, édes tüskés formát képez a hab :) Az oldalára csippentve felrakosgatom a mandula szeleteket, a tetejét pedig megszórom a dekor szívecskékkel.
Szerintem gyors is volt, és finom is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...