2012. január 2., hétfő

Mascarponés-barackos túrótorta




Kislányom második születésnapjára készült ez a torta. Sokat kutakodtam előtte, milyen legyen, mert csak annyi volt biztos, hogy valami túrótorta. Ez nyerte meg a tetszésemet. Kicsit módosítottam csak rajta.

A piskóta pontos leírását pedig innen vettem. Még sosem csináltam piskótát, de ezzel a recepttel elsőre is tökélesen sikerült. ;)

Hozzávalók:
Piskótához:
8 tojás
8 ek cukor
8 ek liszt
1 tk szódabikarbóna
csipet só

Töltelékhez:
25 dkg túró (én többet raktam bele kicsit)
25 dkg mascarpone
3 ek cukor
fél citrom reszelt héja
2 csomag vaníliás cukor
2 dl Hulala + 1,5 dl habtejszín kb. (nekem ez a kombináció nagyon bejött, ebből marad a díszítéshez is)
1 őszibarack konzerv


Miután a piskóta kihűlt, három lapra vágtam. A villával áttört túrót elkevertem a mascarponéval, a cukrokkal, a citromhéjjal, és a felvert tejszín kb felével. Közben a barackokat betettem egy szűrőbe, hogy jól lecsepegjenek.
Az első lapot megkentem a túrós töltelék felével, és ráhelyeztem a barackokat úgy, hogy egyenletesen beborítsa a tortalapot. Vízszintesen még félbe vágtam a fél barackokat. A tejszínből raktam rá annyit, hogy egy szintben legyen a teteje, ne lógjanak ki a barackok. Ezután ráhelyeztem a középső lapot, amit megkentem a maradék töltelékkel, és erre is tettem még egy kevés tejszínt. A maradék tejszínhabbal körbekentem a torta tetejét és oldalát. Szeletelt mandulával, cukrokkal díszítettem. Egy kis hűtés a tálalás előtt nem árt neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...