2011. május 6., péntek

Sült csirkecomb sült zöldségekkel Stahl után szabadon


A minap láttam a tv-ben egy Stahl főzőműsort, ahol a sült retek hallatára felkaptam a fejem. Nagyon sok retket ettünk idén, csak kikaptuk a fóliából, megmostuk, és elmajszoltuk. De még sosem ettem sült retket. Gondoltam kipróbálom, hisz már a hónapos retek szezonnak vége. Reggel elugrottam a zöldségesbe a gyerekkel megpakolt autóval, és mindent beszereztem, ami ott kapható volt.

Hozzávalók:
  • 1cs spárga (zöld vagy fehér az mindegy, bár én zöldet vettem, és ez volt életem első spárga élménye, nagyon ízlett, igazán negyed kilónyit írt a recept, de szerintem a több most jobban jön, én keveseltem ezt a mennyiséget),
  • 2 kaliforniai paprika (sárga és piros, de ha egyforma színű az sem baj),
  • 10-15db hónapos retek,
  • 1kg újburgonya,
  • 10-12db felső csirkecomb bőrösen (család igényeihez igazítva)
  • só, bors, olíva olaj, vaj.
A sütőt előmelegítem kb 200-220°C-ra. Egy nagyobbacska magas tepsit kivajazok, a csirkecombokat sózom, borsozom és bőrös felével lefelé beteszem a tepsibe, lefedem a tepsit alufóliával, és bedugom a sütőbe.
Közben felteszem a megmosott, új burgonyát főlni, egészben, héjában természetesen sós vízben. Megpucolom a spárgákat, és 8 percig főzöm szintén enyhén sós vízben, majd nagyon hideg vízbe kiszedem. Amíg hűl, összevágom a paprikát vékony csíkokra, úgy kb 5cm-es darabokra. A retkeket félbe, vagy három részre vágom, ha nagyobbak. Egy edénybe teszem a paprikát és a retket, sózom, borsozom, és két-három kanál olíva olajjal meglocsolom, összekeverem.
Eközben remélhetőleg elkészül a héjában főtt újburgonya. Lehűtöm, és kicsit tenyérrel összelapítom, sózom, borsozom.
A csirkecombnak ezalatt meg kellet puhulnia a fólia alatt. Kiveszem a tepsit a sütőből, megforgatom a csirkecombokat, bőrös felükkel felfelé legyenek. A tepsi szélére rendezem a csirkecombokat, középre bepakolom a kilapított, fűszeres újburgonyákat, és ráöntöm a retek és paprika keveréket. A tetejére szórom a közben lecsepegtetett és 8 cm-es darabokra vágott spárgát, és a sütőbe teszem. Kb 30 perc alatt a pipi comb bőre pirosra sül, és a zöldségek is elkészülnek.
Nagyon finom, főleg ahogy a zöldségek átveszik a csirkecomb bőréből kisült finom csirkezsír ízét.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...