2011. január 18., kedd

Marengoi csirke


Hozzávalók:
4 egész csirkecomb
2-3 fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
25 dkg gomba
1 konzerv hámozott paradicsom
2 dl fehérbor
kakukkfű, rozmaring

Elkészítés:
Nem fárasztanék senkit az étel kialakulásának történetével, a Marengo-i csatával, Napoleonnal és egyebekkel. Az eredeti recept azt hiszem serpenyőben készül. Azértváltoztattam rajta, mert nincs akkora
serpenyőm, amiben ennyi kaja elfér.


Én kicsit bonyolítottam a dolgon, mert nekem nagy mumus a csirkecomb. Soha nem sül át, véres marad, vagy nem lehet levágni a cs
ontról. Ráadásul D. nem is szereti a csontos húsokat, így fontos szempont, hogy a csontot tényleg könnyen lehessen eltávolítani.
Tehát félbevágtam a csirkecombokat, sóztam, borsoztam, egy pici lisztben megforgattam, és serpenyőben hirtelen megpirítottam vaj és olaj keverékén 1-1 percig mindkét oldalát. A serpenyőből rögtön egy nagy tepsibe tettem a combokat. Ezekre szórtam a cikkekre vágott vöröshagymát és a felszeletelt fokhagymát.
A hámozott paradicsomokat kisebb darabokra vágtam, ráöntöttem a hagymás csirkére. Ezután jöhetnek a négybe vágott gombák.
Mikor végeztem a csirkecombokkal, amolyan Stahl Juditosan egy kis fehérbort öntöttem a serpenyőbe, majd az olaj, vaj, bor és a csirke ízének keveredéséből született keverékkel meglocsoltam a combokat.
Jócskán megszórtam kakukkfűvel és rozmaringgal, a legjobb ha van friss, de nekem csak szárított volt itthon. Ha kevésnek tűnik a "folyadék" a csirkék alatt, akkor még egy kis vízzel vagy fehérborral meg lehet öntözni.
Nekem egy százéves gáztűzhelyem van, abban 6-os fokozaton sütöttem jó fél órát lefedve, és még egy 10 percet
fedél nélkül. Szerintem olyan 180-200 fokon hasonló mennyiséget sül.

A tányéron ott van az egyetlen megmaradt alsó comb is, csak nem látszik...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...