2012. január 17., kedd

Sajtos rúd avagy sós stangli

Szerintem a legjobb és legegyszerűbb recept a sörkorcsolyák között. Ajánlom mindazoknak, akiknek kevés az idejük, de mégis házi finomságot akarnak enni. Ez a rúd olyan igazi ropogós még napok múltán is, sokáig tárolható, napokkal előre elkészíthető.



Hozzávalók:

40 dkg. liszt
25 dkg. margarin
2 dl. tejföl
kb. 10 dkg. reszelt sajt
1 tojás

segítő kezek (lsd. jobbra)



A lisztet, margarint, tejfölt a sóval összegyúrjuk. Én mindig meg szoktam kóstolni, mennyi sót tegyek bele, de kb. 1 teáskanállal mehet bele. 
Ezután hűtőben legalább 2 órán át pihentetjük, de akár egy éjszakára is maradhat ott nyugodtan.
Lisztezett nyújtódeszkán kb. fél cm vastagra nyújtjuk, tojással megkenjük, sajttal megszórjuk és metéljük tetszőleges méretűre.
Sütőpapírra, vagy zsírozott/margarinozott tepszire rakjuk. Nyugodtan lehet szorosan egymás mellé pakolni, nem fog szélességre nőni sütés közben.
Előmelegített sütőbe kb. 25 percig sütjük. Én úgy tanultam a nagyimtól, hogy 15 percig nem szabad ránézni, kinyitni a sütő ajtót, de utána sűrűn kell figyelni, mert gyorsan megsül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...