2012. január 25., szerda

Töltött lilahagyma

Sok-sok megpucolt lilahagyma várakozott rám a kamrában, amivel muszáj volt kezdeni valamit. Ezért kellett egy recept, kerestem, kutattam, ötletet gyűjtöttem, és készült egy finom ebéd, ami osztatlan sikert aratott.





Hozzávalók:
- 6-8 nagy fej lilahagyma
- 30 dkg. darált sertéshús
- olíva olaj, só, bors
- besamel mártáshoz: vaj, liszt, tej, só, bors, szerecsendió

Először elkészítem a besamel mártást. Ehhez 2 evőkanál vajból 2 evőkanál liszttel világos rántást készítek és tejjel (kb. 4-5 dl.) felöntöm, forralásig főzöm, addigra szép sűrű állagú lesz. Sóval, borssal, szerecsendióval ízesítem.
Következik a hagyma, melyet akár már az elkészítés előtti napon megtisztítok. Forrásban levő sós vízbe dobom és kb. 5 percig főzöm. Szűrőkanállal kiszedem, hagyom hűlni pár percig. 
A tetejét levágom, és a közepét kiszedem (kinyomom belőle) hogy csak a külső 2-3 réteg maradjon meg. Ha sikerült nagy hagymákat vásárolni, akkor az elsőkörben kijött hagymabelsőkből ismét tudunk töltendő üres fejeket készítenünk.
Ezeket az üreges hagymafejeket egy olívaolajjal kikent tűzálló tálba sorakoztatom.
Elkészítem a tölteléket: a felesleges hagymabelsőket kockákra aprítom, olívaolajon megpirítom, majd rádobom a darált húst, sózom, borsozom, fehéredésig pirítom, minimális vízzel felengedem és hagyom rotyogni pár percig. Amint ez kész, kanállal a hagymákba töltögetem, besamel mártással meglocsolom az egészet és sütőben kb. 40 perc alatt megsütöm.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...