2010. december 9., csütörtök

Baklava

Ezt az édességet már akkor szerettem, amikor még nem is kóstoltam. Csak annyit tudtam róla, hogy nagyon édes és diós, így csakis finom lehet.
Amikor álmaink vágya teljesült és arab kultúrkörben nyaralhattunk én képes voltam egész nap baklavát enni. Ott a szállodában sosem készült egyformán, minden nap másféle volt: a hazai diósréteshez hasonló kis-kerek-száraztól a háromszög alakú nagyon édes és nagyon ragadósig bármi előfordult. Kóstoltam olyat is, amelyben füge, avagy mazsola volt... 


Itt most egy gyümölcs mentes, nagyon édes, szirupos recept következik. 

Hozzávalók:
a tésztához:
1 csomag réteslap (18 lapos és 40x40 cm-es)
10 dkg. vaj
töltelékhez:
15 dkg. dió
5 dkg. cukor

sziruphoz:
10 dkg. cukor
15 dkg. méz
0,5 dl. citromlé
1,5 dl. víz
2 mokkáskanál fahéj
4 db. szegfűszeg

A réteslapokat félbevágom, így egy 20x30 cm-es méretű tepsiben lehet sütni. 

A vajat felolvasztom, a daráltdiót összekeverem a cukorral, majd elkezdem összeállítani a süteményt.
A tepszit kivajazom. Erre 4 réteslapot helyezek, majd olvasztott vajjal meglocsolom. Ezután ismét 4 lap következik, erre a diós cukorból szórok vékonyan. Következőleg 6 lapot teszek rá, és ismét olvasztott vajjal locsolom meg, majd ismét 6 lap és jöhet a dió. Majd ismét 6-6 lap következik, végezetül 4-4. A felső lapra már nem kerül semmi, sem vaj, sem dió.
Majd felszeletelem négyzetekre, háromszögekre, így könnyítem meg a tálalást.


Ezután a szirup hozzávalóit egy lábasban összeforralom, és a fele mennyiséggel bőségesen meglocsolom a tésztát, majd előmelegített sütőbe teszem. Kb. 20 perc múlva szép aranybarnára sül. Ekkor a maradék sziruppal ismét meglocsolom a tésztát, és a már kikapcsolt-elzárt sütőben hagyom még kb. 5 percig, majd tálalom.


1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...